EataticBalancing1-www.chaco.company

بالانس استاتیکی

از جمله خدماتی که گروه مهندسی بازرگانی چاکو به مشتریان خود ارائه می‌دهد، می‌توان به خدمات بالانس استاتیکی در محل اشاره کرد. تیم حرفه ای چاکو با داشتن متخصصان ماهر، آماده ارائه انواع خدمات بالانس در محل است.

خدمات بالانس استاتیکی در محل

خدمات متنوعی در گروه مهندسی بازرگانی چاکو برای شما عزیزان در نظر گرفته شده است که یکی از آن ها، خدمات بالانس استاتیکی در محل می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این خدمت و نحوه انجام این کار لطفاً با ما همراه باشید.

تعریف بالانس استاتیکی چیست؟

به پروسه ای که در آن نیروهای اولیه حاصل از اجزای جرم نابالانس در یک جسم در حال چرخش ممکن است در یک صفحه حل شده و فقط با اضافه کردن یک جرم در آن صفحه متوازن شوند و چون جسم در این حالت در شرایط ایستا کاملاً متعادل خواهد بود، بالانس استاتیکی گفته می شود. لرزش در قطعات به خرابی آنها منجر می شود و این خرابی معمولا در قطعات صنعتی سنگین رخ می دهد، لذا انجام بالانس در محل و بالانس کارگاهی از گروه بازرگانی چاکو  به جلوگیری از خرابی قطعات صنعتی مختلف بسیار کمک کننده خواهد بود.

 

بالانس استاتیکی چیست؟

بالانس استاتیکی به معنای انطباق مركز ثقل اجرام دوران كننده بر محور دوران است. از این رو جهت بالانس قطعات خاص باید اثرات ناشي از نیروهای وزن خنثي شوند. بالانس استاتیکی به دلیل تأثیری که در عملکرد دقیق و بازدهی قطعات صنعتی دارد از جمله موارد است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

 

نابالانسی استاتیکی چیست؟

توزیع غیر یکنواخت جرم پیرامون محور تقارن روتور را نابالانسی استاتیکی می نامند. مطابق با استاندارد ISO نابالانسی استاتیکی عبارت است از وضعیتی در روتور که در اثر انتقال ارتعاشات ناشی از نیروهای گریز از مرکز به بیرینگ ها، صورت می پذیرد. اصلاح این توزیع نامتوازن جرم در روتور را بالانس کردن گفته می شود. در واقع با عمل بالانس کرد می توان خطاهای ناشی از ساخت معیوب را پوشش داد. در حقیقت نابالانسی استاتیکی که ساده‌ترین شکل نابالانسی است و به عنوان نابالانسی تک‌ صفحه‌ای نیز شناخته می شود، زمانی این عیب رخ می دهد که جرم سنگینی در یک نقطه از شفت دوار قرار گیرد از این رو  نابالانسی استاتیکی با اضافه کردن جرم در یک صفحه، رفع خواهد شد.

 

روش بالانس استاتیکی چیست؟

با دستگاه های صنعتی بالانس استاتیکی افقی و عمودی می توان بالانس استاتیکی را انجام داد:

دستگاه بالانس صنعتی افقی : در این دستگاه حداکثر دقت در حد میلی گرم بوده و با توجه به گرید قطعات بر اساس Iso 1940/1 در شش گروه مختلف می باشد که کاربرد آن برای بالانس استاتیکی و دینامیکی انواع قطعات چرخنده(دوار)، آرمیچر، فن، میل لنگ، انواع روتور، کالیبراسیون اتوماتیک ، ضبط اطلاعات و گزارش گیری، بارگذاری یا بار برداری به صورت تجزیه برداری است.

دستگاه بالانس صنعتی عمودی : در این دستگاه حداکثر دقت در حد میلی گرم (با توجه به گرید قطعه بر اساس Iso1940/1) است که کاربرد آن شامل؛ بالانس دینامیکی و استاتیکی انواع قطعات چرخنده، دیسک و فلایویل، انواع توربین فن، پروانه و رینگ است.

 

عامل نابالانسی استاتیکی چیست؟

از جمله ساده‌ترین نوع نابالانسی، می توان به نابالانسی استاتیکی اشاره کرد که به نابالانسی تک صفحه‌ای نیز معروف است. عامل نابالانسی استاتیکی می تواند حین ساخت قطعه یا هنگام کارکرد قطعه در مدار بروز کند.  دلایل اصلی نابالانسی استاتیکی یک قطعه صنعتی  در حین ساخت عبارت است از:

  • عدم یکسانی مواد جرم مخصوص
  • عدم تراش سوراخ ها به موازات مرکز
  • ایجاد نقص هایی در هنگام ماشین کاری دورانی یا متقارن
  • بروز خطا هنگام مونتاژ کردن
  • ایجاد سايش غير يكنواخت
  • ایجاد جرم گیری غير يكنواخت
 

دلایل اصلی نابالانسی استاتیکی یک قطعه صنعتی حین کارکرد:

  • انباشته شدن و رسوب گذاری غیر منتظره مواد در پروانه پمپ یا فن
  • آسیب دیدن یا کنده شدن پره ها
  • اغتشاش حرارتی قطعه بر اثر اختلاف دمای ایجاد شده در حین کار
  • ایجاد شوک هاي مكانيكی
  • ایجاد تغيير شكل حاصل از رها شدن تنش هاي درونی
  • بروز خزش
اگر در تجهیزات خود مشکل ارتعاشی یا خرابی مکرر قطعات دارید، برای دریافت راهکار با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دریافت کاتالوگ

برای دریافت کاتالوگ کلیک نمایید.

تفاوت بالانس استاتیکی و دینامیکی چیست؟

همواره بالانس استاتیکی هنگامی انجام می شود که جسم در حالت استراحت متعادل است اما بالانس دینامیکی با جسمی که در حال حرکت متعادل است، انجام خواهد شد. بالانس استاتیک و دینامیک میتوانند به افزایش طول عمر، کیفیت و دقت قطعات صنعتی کمک کنند، اما قطعات نابالانس  منجر به خرابی قطعات صنعتی خواهند شد. بالانس تک صفحه ‌ای، نوعی بالانس استاتیکی به حساب می ‌آید و بر‌اساس روش استاتیکی بررسی اثر ثقلی، می توان میزان نابالانسی مقدار و محل را تشخیص و برطرف کرد. در روتورهایی که سرعت و وزن بالایی دارند، به دلیل  مقاومت، اصطکاک و … امکان بررسی دقیق نیست. بنا‌ بر‌­این  روتور باید براساس روش دینامیکی تأثیر نیروی گریز از مرکز، بالانس شود.

 

بازرگانی چاکو چه خدماتی را به مشتریان خود ارائه می دهد؟

گروه مهندسی بازرگانی چاکو انواع قطعات صنعتی تولید داخلی و خارجی را با بالاترین کیفیت ممکن از برندهای مختلف به مشتریان خود عرضه می کند. همچنین گروه بازرگانی چاکو خدمات بسیار متنوع و کاربردی را در زمینه تعمیر و نگه داری قطعات صنعتی، پایش وضعیت، عملیات بالانس در محل و کارگاه و صدور پروتکل بالانس را از طریق تکنسین های حرفه ای خود عرضه می کند.

 

دریافت خدمات بالانس استاتیکی از چاکو چگونه است؟

مشتریان ارجمند به منظور دریافت خدمات بالانس استاتیکی چه در محل و چه در کارگاه می توانند از طریق شماره های درج شده در وب سایت رسمی و معتبر شرکت چاکو با واحد پشتیبانی ما در تماس باشند.

 

تفاوت بالانس استاتیکی در محل و بالانس استاتیکی در کارگاه چیست؟

بالانس استاتیکی در محل توسط تکنسین های باتجربه و حرفه ای چاکو به کمک دستگاه های مدرن و دقیق در محل کار قطعات صنعتی انجام می شود و نیازی به خارج کردن قطعات از مدار کار وجود ندارد در حالی که برای بالانس استاتیکی در کارگاه باید قطعه صنعتی مورد نظر از مدار کار خارج و به کارگاه انتقال یابد. تیم ما خدمات تخصصی صنعتی را به بهترین شکل به شما عزیزان ارائه خواهد داد.

 

مزایای دریافت خدمات بالانس استاتیکی چاکو کدام اند؟

هدف از بالانس نمودن تجهیزات، رفع عدم توازن جرمی است. در واقع در این عملیات تلاش می‌شود تا با جرم‌گذاری مناسب، توزیع جرمی حول مرکز جرم و محور چرخش یکنواخت شود. بالانس استاتیک زمانی اتفاق می‌افتد که عملیات بالانس و جرم‌گذاری تنها در یک صفحه روتور انجام شود. استفاده از خدمات بالانس استاتیکی چاکو با مزایای زیر همراه خواهد بود:
  • دریافت سریع ترین و حرفه ای ترین عملیات بالانس استاتیکی
  • امکان ارائه گزارش کار و میزان استاندارد بالانس کردن
  • بهره گیری از مجرب ترین و باسابقه ترین تکنسین ها
  • امکان ارسال تکنسین به محل
  • انتخاب نوع دریافت خدمات( در محل یا کارگاه)
  • استفاده از بروزترین و پیشرفته ترین دستگاه های بالانس کننده
  • انجام خدمات بالانس استاتیکی با مناسب ترین قیمت

8 پاسخ

  1. از پرسنل مجموعه ی چرخش ابزار شتاب الخصوص نماینده های متخصص و متعهد سپاسگذارم.

  2. سلام خدمت مهندس بزرگوار مدیریت فنی چاکو جناب آقای پرنلو از زحمات و مدیریت و برنامه ریزی شما بابت خدمات رسانی بی نهایت سپاسگذارم . رحیمیان مس سرچشمه

    1. درود بر شما جناب رحیمیان عزیز
      همکاری با شما باعث افتخار ماست
      سلامت باشین
      سلام شمارو به ایشان رساندیم

  3. درود بر شما
    با سپاس از خدمات و دقت در انجام کارها و سرعت دهی در پاسخ و حضور تیم کارشناسی و خبره امید دارم تا در اینده پروژه های بیشتری بتوانیم با مجموعه شما انجام دهیم
    خط انتقال گاز شماره شش

  4. استاتیک گرفتیم اما هر بار نقطه نابالانسی روی پروانه تغییر میکنه راهنمایی میکنین ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت درخواست خدمات

در گروه مهندسی بازرگانی چاکو، خدمات متنوعی برای شما عزیزان در‌نظر‌گرفته شده است که از آن جمله می توان به خدمات بالانس صنعتی، پایش وضعیت و … اشاره کرد. تیم ما با داشتن متخصصان ماهر انواع خدمات را با بهترین تجهیزات به شما ارائه خواهد داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع خدمات و نحوه انجام آن با مشاوران چاکو در ارتباط باشید.

باتوجه به تأکید ما به اجرای نگهداری‌ و تعمیرات براساس اصول نوین علمی و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در عرصه نگهداری‌ و‌ تعمیرات، اين شرکت با برخورداری از توانمندی‌ بازرگانی، دانش، تجربه، تجهیزات و ماشین‌آلات در اختیار خود، توانمندی تامین تجهیزات بالانس صنعتی از برترین برندهای آلمان و ایتالیا آسیایی شامل CEMB-SCHENCK RoTec GmbH و ... می باشد.

https://chaco.company/نابالانسی-کوپل/

نابالانسی کوپل ترکیبی از هر دو نابالانسی استاتیکی و دینامیکی است. در این وضعیت، هم توزیع نامناسب جرم وجود داشته و هم مرکز جرم نسبت به محور تقارن انحراف دارد لذا در نابالانسی کوپل علاوه بر بروز جابجایی مرکز جرم، نیروهای متفاوت در یاتاقان ها مشاهده می‌شود. در این بخش می توانید اطلاعات کاملی در خصوص خدمات نابالانسی کوپل دریافت کنید یا این خدمات را از تیم ما بخواهید.

مطابق با استانداردهای ملی کشور،‌ کالیبراسیون دستگاه بالانس به معنی سنجش یک دستگاه اندازه گیری با یک استاندارد معین و انتخاب واحد سنجش خطای این دستگاه در مقایسه با آن و در صورت نیاز تهیه کالیبراسیون دستگاه بالانس نسبت با استانداردهای مربوطه است. اگر نیاز به خدمات کالیبراسیون دستگاه بالانس صنعتی دارید در این بخش ضمن سفارش این خدمات می توانید اطلاعات کامل تری در این خصوص به دست آورید.